Translation tool

luni, 4 iunie 2012

YP0WFF in YOFF-008


Voluntari la Maratonul Hercules  ed. a-3-a
YP0WFF din YOFF 008, Domogled – Valea Cernei


Anul acesta in 26 mai s-a desfasurat a 3 a editie a MARATONULUI  HERCULES,  maraton care s-a desfasurat  in zona parcului national Domogled – Valea Cernei,   care include si frumoasa statiune Baile Herculane.
Si  in acest an , nevoia de voluntari si dorinta de a comunica a facut sa fim prezenti in numar mare,   ca radioamatori si ca posesori de masini 4X4.  Nu vreau sa sune ca o lauda,  dar e o conditie necesara pentru a putea urca echipamentul radio dar si cele necesare in punctele de revitalizare si control de pe traseu.  Astfel ca incepand de joi, ziua in care am ajuns eu,   si vineri in care au ajuns colegii, YO2MLL, YO2LSP, YO2LLQ, YO2LZP, YO2MMX si YO2LQL, s-au tot adunat radioamatori si voluntari  la acest eveniment.  International, de anul acesta.  Joi cand am ajuns la Pensiunea Dumbrava, locul de unde e stabilita “baza”, m-am reintalnit cu amicul YO2MNF,Robi,  care a fost  plecat pentru o ultima “privire” pe traseul maratonului. Vreau sa spun ca ziua de joi a fost bogata in precipitatii.  De asemeni, cazat cu totul intamplator  la aceeasi pensiune era si YO3DLW, Sorin din Bucuresti care impreuna cu sotia erau intr-o mica vacanta prin zona. In momentele care au urmat intalnirii noastre si urmare a discutiilor, a hotarat ca nu mai pleaca si ramane sa de-a o mana de ajutor in organizare , mai ales ca era dotat si corespunzator cu un 4X4 pe nume Lada Niva.  De asemeni din Lugoj a mai participat ca si in editile trecute un alt radioamator, YO2LYP. Anul acesta a carat si un mic YAGI pt 70 cm cu el ca sa poata comunica mai usor cu noi.
Multe treburi de rezolvat si  planuri de bataie pt ziua de vineri, care a inceput cu un soare puternic si cu  o vreme care ii contrazicea pe cei de la rubrica METEO.  Dupa amiaza a inceput  cu zumzet de oameni, care veneau din toate colturile tarii si care au lasat confortul de o parte pentru  a participa a doua zi la maraton. Ploaia e revenit cu putere, au cazut cantitati mari de apa, iar colegii mei  care au plecat doar  pe la pranz din Timisoara, doar dupa multe peripetii si dese “trolieri” au reusit sa ajunga la locurile  stabilite, dar asta nu a insemnat ca au reusit sa intinda si corturile fara sa se ude bine de tot. Unii au preferat sa se culce in masina pana a doua zi, cand ploaia se putea opri. Nu a mers nimeni la culcare pana nu am facut probe la un repetor in banda de 70 cm si pe care doream sa ne bazam a doua zi,  in cazul in care ar fi aparut o urgenta pe traseu. Primele probe au aratat ca e bine pozitionat, ca e functional si ca acopera zona care ne interesa pe noi. Cateva link-uri va pot arata o parte din drum si conditiile de acces, deci treaba cu logistica nu e o gluma :                http://www.youtube.com/watch?v=4TAjfivVUtE             http://www.youtube.com/watch?v=AWc-95yabm4&feature=youtu.be      http://www.youtube.com/watch?v=9SZanTsQN1U&feature=youtu.be                http://www.youtube.com/watch?v=0u0kTE4V8aQ&feature=youtu.be                http://www.youtube.com/watch?v=PsOng-rwIyo&feature=youtu.be                 http://www.youtube.com/watch?v=hhoU0DCgwPo&feature=youtu.be

Dimineata inainte de ora 7 am inceput cu apeluri in banda de 3, 5 MHz cu dorinta de a face legaturi din YOFF 008, cu indicativul special YP0WFF, dar apelurile mele au ramas mare parte din timp fara raspuns.  Un numar deosebit de mic de legaturi, semn ca ori nu erau statii din YO in frecventa, ori eu nu reuseam sa ma fac auzit. Am incercat de asemeni si in banda de 40 de m, dar cu acelasi rezultat. Locul in care am intins antena un dublu dipol pentru 80 si 40 de m, era intr-o vale cu peretii dealurilor destul de aproape, iar unul dintre brate era si destul de aproape de cladire, asta deoarece alta varianta ar fi implicat sa traversez drumul national cu antena, ceea ce ar fi fost o greseala. Pe drum circulau masini de mare tonaj,  chiar si cu lemne taiate din padure  si care ar fi putut agata “sarma” mea.
La ora 8 am facut  o verificare scurta  a conditilor meteo din punctele de contol si a oamenilor care au ajuns cu bine sau cu peripetii la locul stabilit si dupa ce am constatat ca totul e OK,  am asteptat ora 9  la care se va da startul. Multi participanti, din Romania,  Italia, Serbia, Spania si altele pe care nu le mai retin. Printre concurenti si un coleg de-al nostru YO2LOP, care a dorit sa participe pentru prima data la etapa de semimaraton, care are “numai” 21 de Km.  Vreme noroasa, dar fara ploaie, pe creste era si ceata si mai batea si vantul. Cam asa a aratat prognoza  si cam in astfel de conditii au alergat participantii de anul acesta. Participanti care au ajuns cu bine la sosire si nu au necesitat nici o interventie a celor de la Salvamont . Au fost 3 abandonuri  si nici unul din cauza de accidentare,  ci epuizare fizica, ceea ce nu e de mirare tinand cont de diferentele mari de nivel la care s-a alergat. Primul concurent a ajuns in aproape 4 ore la finish, ceea ce cred ca  este si un record local. A participat si Lazar, “omu” bun la toate  de la Pensiunea Dumbrava si care a alergat in blugi si pantofi, fiind obisnuit cu drumurile de munte si care s-a clasat pe la jumatatea clasamentului, bravo lui ! Inspre seara, punctele de control au inceput sa se inchida, voluntarii au strans faniaonele care marcau traseul, astfel ca si colegii mei se pregateau usor pentru drumul de intoarcere.   Emi, YO2LSP, a intins si el antene, a carat o groaza de echipamante, si a insistat sa lucreze in digitale,  chiar daca ploua, cu indicativul YP0WFF, acelasi lucru l-am facut si eu, dar cu dese schimbari de frecventa si  multe minute de apel fara raspuns . Din pacate nu am reusit un numar mare de legaturi chiar daca eu am “lucrat” 3 zile iar Emi 2 zile. Ori propagarea a fost deosebit de proasta, ori conditiile locale si locatile din care am emis nu au fost cele mai fericite. Dar asta a fost  si nu putem spune ca nu am incercat. Seara tarziu dupa festivitatea de premiere, ne-am reintalnit cu toti, colegii au coborat cu bine de pe munte si cu masinile intregi,  la o bere si cu dorinta de a povesti ce a fost si cum a fost anul acesta. Normal si cu planuri pentru anul viitor…  fotografii de la iesire se pot vedea pe site la YO2KQT, http://www.yo2kqt.ro/index.php?option=com_wgpicasa&view=album&album=5747266071170910113&page=1&Itemid=116 precum si pe site-ul organizatorilor Clubul Sportiv Alternative din Timisoara, http://www.alternativetm.ro/herculesmaraton  club cu care putem spune ca am stabilit o colaborare de nota 10, chiar daca domeniile abordate sunt diferite. O mica discutie am avut si cu cel care conduce activitatea Salvamontului in zona si care a apreciat ceea ce am facut noi si cum se “chinuie”  pentru a imbunatati comunicarea in zona. Problema atinsa este una reala si importanta, pentru ca in zona si zona parcului e MARE, nu exista semnal la GSM!!   Da, asta e adevarul si unii nu stiu ca in acest caz nici serviciul 112 nu poate fi apelat, pentru ca nu este semnal la nici un operator. Astfel  ca in cazul in care cineva are probleme, ei, cei de la Salvamont, nu pot fi gasiti, cautati, anuntati.  Ideea unui repetor sau a altui sistem radio este exclus, pentru ca doar o mica parte din turisti detin si echipamente de comunicare radio, implicit  putini sunt radioamatori dintre cei care ajung sa faca drumetii in zona. Singura varianta ar fi ca cei care opereaza in GSM , sa monteze relee din loc in loc, chiar daca zona nu e foarte populata, si traficul nu este foarte mare intr-o zi normala.
Participanti au avut de tras dupa vremea ploioasa din ultimul timp, dar au fost bucurosi ca au terminat cu bine, iar dupa premiere cei care au asigurat sonorizarea si in anii trecuti, Radio Resita, au continuat cu muzica , care a binedispus pe multi si chiar i-a indemnat la dans
Povesti, vise si multe planuri de viitor, asa s-a incheiat si aceasta iesire . Pentru cei care doriti sa va implicati sau care va  surade sa petreceti 2-3 zile in natura si sa faceti ceea ce va face placere, nu ezitati, dati de stire, oferiti-va voluntari si oferiti-va disponibilitatea de a ajuta. Nu neaparat la acest maraton, mai sunt multe altele care se desfasoara in tara si cred ca nu ar strica sa fim prezenti in numar cat mai mare la astfel de evenimente si sa putem dovedi ca putem fi utili de-adevaretelea in cazuri de urgenta. Dar sa speram ca nu va fi si nevoie, doar ca masura de precautie.
In numele echipei de la Asociatia QSO Banat Timisoara , care s-a implicat la acesta actiune , va multumesc pentru ca ati citit cele scrise,  si va astept sa participati la astfel de activitati  si sa ne povestiti de asemenea  momentele traite.
73 & 44 de la YO2MTGigi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu